ЩО ТАКЕ НІШЕВА ПАРФУМЕРІЯ?
ЩО ТАКЕ НІШЕВА ПАРФУМЕРІЯ?
Нішева парфумерія (від французького la niche - ніша, осередок) - це не просто запахи, які стали модними завдяки масованим рекламним компаніям із залученням важкої артилерії в особі зірок шоу-бізнесу на глянцевих сторінках модних журналів, це скоріше мистецтво створення аромату, релігія парфумерних нот і філософія розкриття парфуму на шкірі людини.
У чому ж принципові відмінності нішевого парфуму від інших?
Всю парфумерну продукцію можна умовно поділити на 3 групи:
-
- Масмаркет - масові продажі, або звичніше для нашого вуха, "товари широкого споживання", вони не відрізняються складністю ароматів, підбором сировини, тонкістю нот, але у них інша перевага – доступність. Ореол їх проживання – полиці супермаркетів, павільйони на ринках, у підземних переходах.
-
- Luxe - як правило, парфумерне творчість відомих будинків мод, ювелірів, парфумерних компаній. Дана продукція на 100% слідує тенденціям моди і завжди подобається людям. Така любов невипадкова. При створенні того чи іншого аромату класу люкс, парфумерні компанії інвестують колосальні грошові кошти на вивчення громадської думки, сотні людей з випробувальних груп оцінюють прототипи ароматів. І аромати, які отримали більшу кількість голосів, виходять в масове виробництво. Парфумерія Luxe – це завжди грандіозні шоу, широкомасштабні рекламні кампанії з участю голлівудських зірок першої величини, топ-моделей і видатних спортсменів.
- І, нарешті, нішева парфумерія - творіння парфумерів - індивідуалів, або парфумерних будинків з багатою історією та величезним досвідом у створенні парфуму. У таких будинках працюють найкреативніші та тонкочувствующие "носи" нашого часу.
Якщо в перших двох випадках парфумери працюють в рамках надійшов до них замовлення, суворо регламентує вартість одного літра абсолюту, притяжательность до певної статево-віковій групі, класифікації ароматів, то нішеві парфумерні будинки не обмежені такими рамками. Парфумер творить, наскільки дозволяє його фантазія. Творить не замислюючись про дорожнечу сировини, про вузькому сегменті споживання, про специфічності ароматів.
Що ж характеризує нішевий парфум?
Незвичайні аромати Часто нішева парфумерія використовує вельми незвичайне сировина у виробництві своїх ароматів. Аромати можуть дивувати, закохувати в себе, бентежити, шокувати, занурювати в спогади; одне точно - вони не залишать Вас байдужими. Ноти бувають різними, незвичайними, редковстречающимися. Наприклад: Горілка, шампанське, гаяковое дерево і дерево аод, білі трюфелі і печериці, мокрий тютюн і деревина на морозі, запах старого авто і медової патоки.
Натуральна сировина
У роботі над нішевою парфумерією, ведучі "носи" намагаються використовувати тільки натуральна сировина найвищої якості. Чималу роль грає і рік урожаю того чи іншого сировини і місце його зростання. Якщо, наприклад, квітка апельсинового дерева намагаються закуповувати в країнах Магрибу (північ Африки, Туніс, Марокко, Алжир), то для есенції гаякового дерева парфумер швидше поїде в Індонезію. Що стосується натуральності та селективності (отборности) в питаннях підбору сировини, то парфумерія схожа з виноробством.
Обсяги виробництва
Нішева парфумерія не спрямована на масове виробництво. Найчастіше обсяг виробництва обмежений кількістю сировини, яку можна отримати за рік. Деякі аромати випускаються таким накладом, що надходять у парфумерні бутіки по одній-дві штуки на рік. Нерідко в бутиках клієнти записуються в чергу на той або інший аромат. А для самих рідкісних парфумерних шедеврів приготували аукціон.
Упаковка і флакон
В основному нішева парфумерія не відрізняється дорогими дизайнерськими флаконами, властивими люкс-брендів. Флакон, як правило, суворої, класичної форми. Іноді етикетка підписана вручну. Але є деякі марки, як, наприклад, Martina Micallef, чиї флакони - твори мистецтва, що вони розписані вручну, прикрашені стразами Swarowski, кожен має свій порядковий номер та іменний сертифікат. Деякі флакони виготовлені з використанням цінних порід дерева, шкіри, дорогого кришталю, або опалового скла.
Місце продажу.
Нішева парфумерія не продається у великих мережевих магазинах, гіпермаркетах, або на парфумерних ринках. Доля нішевої парфумерії - невеликі артизанальные бутіки, які створюють важливий ареол навколо штучної продукції. Похід в подібний бутік схоже на відвідування англійського клубу. Як правило, між господарем магазину і його клієнтом зав'язується щось більше, ніж товарно-грошові відносини, щось на зразок товариства по інтересам. Спілкування і обмін враженнями - невід'ємні частини бізнесу, іменованого "нішевий бутік"
Відсутність реклами
Нішевий парфум рідко зустрінеш на сторінках глянцевих видань. Купуючи флакон парфуму класу "Luxe" ви платите 50-70% за рекламу (участь зірок 1й величини, ТБ-ролики, PR, статті в популярних журналах), 25-40% за упаковку і флакон і лише 5-10% за сам парфум, то у випадку з нішевими брендами ситуація діаметрально протилежна. Основні витрати спрямовані на добірністю сировини і ексклюзивність ароматів.